Vi två, 16 och 17 år

Imorgon fyller världens finaste människa 17 år. Elin är nu bara ett år från att få åka på vilken festival hon vill och när hon adopterat mig drar vi iväg tillsammans.

I alla fall. Jag ska öva in födelsedagssången som de sjunger i Lotta på Bråkmakagatan för det var så hon ville ha det.

Imorgon kommer jag förövrigt dö. Långsamt, mellan 08.10-12.10. Nationellt prov i matematik B och jag känner hur funktioner och andragradsekvationer trycker ner mig mot golvet så jag inte kan andas.

Men går det åt helvete och jag inte kan något ska jag tänka på Elin. När hon gick in i en lyktstolpe i Göteborg. När hela hennes kök blev rökfyllt för hon gjorde gröt. När hon konstaterade Kleerups konserter är någon sorts kareoke eftersom vi aldrig hört en ända låt där hans sjunger. Eller När hon konverserade med Håkan under konserten i Lund i september förra året.

Eller så ska jag helt enkelt bara tänka matte och logik. Om man nu kan koncentrera sig under fyra timmar.

Grattis till underbara Elin i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0