8 juni, en dag av chanser (som inte togs)

När jag läser vad jag skrivit här på sistone inser jag att ni måste tro jag blivit galen alternativt deprimerad. Får nog medge att det är en blanding med betoning på galen.

För att inte vara så poetisk eller flummig (läs: helt oförståelig) gör jag en pedagogisk lista över vad som hänt idag:

1. Jag har pratat med Sabina som om x dagar ska se Håkan. Jag kommer inte ihåg hur många dagar det är till P&L men helst vill jag inte höra om sambandet mellan Håkan och Borlänge.
2. Sjungt i aulan där scenen inför skolavlslutningen är uppbyggd.
3. Skrattat bort vad rektorn för musikskolan sa eftersom jag var för nervös för att förstå vad han sa.
4. Fått en hel flygel att darra med endast högerfoten.
5. Letat genom Favorit-hyllan på Hemmakväll i en halvtimme. Amelié från Monmartre skulle ha grön rygg och vara grön. Hittade den inte.
6. Kontaterat att Birro's böcker och ensamma, alkoholiserade män i trettioårsålderna kanske inte är min grej.
7. Jämfört priser på jordgubbar på toget. Blev att cykla till Maxi istället.
8. Lyssnat på en lång utläggning i kassan på Maxi om att en citron inte kan kosta 12 kr.
9. Fått höra en ännu längre utläggning om att 3,45 kr är ett mycket rimligare pris och att människor gör fel.
10. Konstaterat att asiaten som säljer jordgubbarna utanför Maxi blir trevligare och trevligare. Idag fick jag välja ask.
11. Fått beslutsångerst eftersom jag inte kunde bestämma vilken ask jag skulle ta. Känns helt tragiskt att stå och fundera över vilken det är mest i.

Saker som kommer läggas till listan:

12. Sett avsnittet med Håkan Hellström hos Filip och Fredrik från igår. Har man inte femman så har man inte och då får man cykla till Elin.
13. Bakat kladdkaka till klassen som redan imorgon ska ha avslutning.

Kom ihåg till imorgon:
1. 20 kr till insamlingen Emma håller. Klassföreståndarna ska ha varsin blomma och speciellt Leif som går i pension.
2. 20 kr så jag slutligen kan få min årsbok som jag redan betalat 100 kr för. Vore surt om jag inte fick den.
3. Livet är för kort för att inte våga. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra, Karin! Ha sista punkten i huvudet imorn! (:

2009-06-08 @ 19:17:27
Postat av: Linnea

Stackare, du verkar verkligen lida över Håkan! Överlev!! 18 september!! Det är faktiskt mycket närmare än man kan tänka sig har jag insett!

2009-06-08 @ 19:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0