Vem kysste Elin, bakom ryggen på Marie

Jag och Elin har exakt samma problem med våra mammor. Vi får inte använda våra svarta tygskor förrän till våren med motiveringen att det fortfarande är kallt och att de inte betalat massa pengar för ett par stövlar vi inte använder. Tjat, tjat och åter tjat.

Vi saknar våra galakvällar med P3 Guld, Grammisgalan och Rockbjörnen. Så Elin kom på den briljanta idéen att försöka hitta alla Grammisgalor från 2000 och sedan ha maratontittande. Jag medger att det inte är lika kul att se en gala där man redan vet att Håkan i sjömanskostym tar hem alla priser. Fast jag kom på en sak. Den 7 februari börjar deltävlingarna i Melodifestivalen! Med en massa glitter, massproducerade schlagerlåtar och dålig pausunderhållning!

Elin hade dessutom missat hela Kulturnyheterna för att hon strulat till det med DVD. Men jag kan sammanfatta det kort: Björn ser farlig ut när han knyter handen och säger "jävlar", Gustaf stirrar åt alla olika håll förutom i kameran och satte uttrycket "ungdomlig naivitet" i bruk. Sedan var det inte mer.


Kommentarer
Postat av: Elin

Typiskt mammor!

Men Karin när jag adopterat dig så får du ha vilka skor du vill!

2009-02-02 @ 12:08:46
URL: http://elinaxnord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0