Mando Diao efter kariärren

Jag vet inte vilka Latin Kings är. När jag hör namnet tänker jag bara på Dodde Doddelitos resereportage i När och Fjärran på 4:an där han testar lyxsemester i Thailand och vandrat på fjäll.

Mando Diao släpper sin nya skiva om lite mer än en månad, 13:e februari tror jag det var. Jag trodde först att Give Me Fire skulle bli en timmes gangstarap med "det-går-bra-nu"-flow. Sedan kom jag på hela kopplingen till När och Fjärran och ändrade mig till att det skulle bli en lång sörja av bad, palmer och Piña Coladas.

Jag skulle verkligen vilja veta hur det kom att bli influenser av 80-talsdisco och filmteman. Jag får inte ihop det, men det är band som förnyar sig och överraskar som går hem hos musikrecensenterna och så också publiken.

I alla fall. Jag har funderat lite på vad bandet kommer göra när de lägger ner musikkariärren, för det kommer ju faktiskt att hända någon gång. Här är mina gissningar:

Gustaf: Kommer göra samma sak som Dogge Doggelito, börja jobba för TV4 och När och Fjärran. De två kommer hänga ihop och göra resereportage. Tänk er Gustaf med en rysk björnpäls på huvudet som konstaterar att Sibirien är "skiitkallt" på klingande dalmål. I alla fall någon forma av TV eller film kariärr. Böejar ju med Ingen Kom Ner nästa vinter.

Björn: Kommer skapa eget varumärke som heter Bjorn K Dixgard (låter väldigt danskt som alla annan design) där han gör allt möjligt. Han har ju målat en egen tavla, det vet vi efter Musikbyrån-avsnittet från i april förra året. Estetiken finns där! Egendesignade dalahästar, hel kollektion med polotröjor (eller som Gustaf i Svensson, Svensson säger: T-shirt med stödkrage). Only the sky is the limit!

CJ: Har hört det flera gånger eller möjligen inbillat mig det, men jag tror han är väldigt intresserad av flygplan och helikoptrar. Därför utbildar han sig till pilot och förverkligar den stora barndomsdrömmen.

Samuel: Är lite kluven faktiskt, vad vet vi om honom egentligen? Jag läste någonstans att trummisar som gör ungefär 150 spelningar om året är lika vältrännade som elitfotbollsspelare, så kanske en idrottskariärr? Åldern talar i och för sig emot, men föreningsledare eller nått? Jag har inte en aning om vad han är intresserad av...

Annars känns han som en typisk kille som står i skivaffär. Som kan allt om musik men gära rekommenderar Mandos skivor om han får chansen.

Mats: Jag tror han utbildar sig till musiklärare, om man nu behöver det efter att ha varit med i ett av Sveriges största band. Men jag tror det skulle passa honom perfekt.

Inte för att de skulle ha problem med ekonomin, men det finns så mycket man vill göra så jag tror inte de bara lägger sig på soffan och tittar på repriser av amerikanska komediserier resten av livet. När man gjort en sak och känner sig klar med det gör man helt enkelt något annat.


Kommentarer
Postat av: JJ

Latin Kings är faktiskt grymma, min bror har några skivor med dem som jag brukar sno :) Gustaf som programledare lät ganska kul hahaha!Och Bjorn K Daixgard de låter verkligen som ett klädesmärke, ett dyrt ett.

2009-01-05 @ 16:03:27
URL: http://aharddaysnight.blogg.se/
Postat av: Britta

Angående Gustaf, läskigt att jag faktiskt kan se honom i Sibirien, fast inte så mycket lugnt konstatera att termometern visar långt under -10 strecket, utan mer, på klassiskt rockstjärne maner, stå och skrika och gestikulera hur fucking freaki' kallt det är. Det sista självklart på dalmål.

2009-01-05 @ 17:25:43
URL: http://mittsko.blogg.se/
Postat av: Celine

Haha! Jag har fan för mig att jag läst nånstans att Mats har vikarierat som det.. men jag är inte säker. Och något måste de ju hitta på sen! I den där intervjun i Aftonbladet sa ju Samuel att de är väldigt rastlösa.

2009-01-05 @ 17:39:00
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha, det här är verkligen hur klockrent som helst. Bjorn K Dixgard speciellt! Jag tror Samuel helt enkelt vill satsa på sin idrottskarriär men sen kommer till insikten att han hör hemma i en skivaffär! Men han är glad där också!

2009-01-05 @ 19:52:24
URL: http://lajni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0