Två dagar i mitt tragiska liv

Jag klarade knappt två dagar på vårterminen. Jag var helt slut igår. Efter att min fysiklärare förklarat Newtons tredje lag och nämnt ordet "filosofi" blev jag helt snurrig av alla krafter som verkar på ett stackars äpple. Jag är helt slut och har ännu en gång fått för mig att en kalender faktiskt strukturerar upp och gör så att inte allt går åt helvete. Att ett anteckningsblock kan få upp mig i tid på morgonen så jag inte vaknar igen och får en chock när insikten slår mig att idrottslektionen börjar om tio minuter. Och jag ligger i sängen, hemma. Tack Gud att det finns människor som har inställningen "att det är sådant som händer". Fredagen fortsatte utför då jag blev överfallen av en gammal pratglad klasskamrat från lågstadiet som jag absolut inte ville prata med och köper helt fel kalender.


Idag skulle mamma hjälpa mig att byta den där kalendern som inte kommer att förändra mitt liv ett dugg. Ifall de skulle åldersdiskriminera mig eller påstå att kalendrar ingå i vad de kallar kurslitteratur (som man inte har öppet köp på). Men självklart, jag glömde ta med kalendern och funderade länge på om det inte räckte att bara lämna in kvittot. Så bra gick det, men vi köpte en till i alla fall. En med rader och mycket plats, röd med vita prickar. Jag har nu fyllt i alla fina konsertdatum med stora bokstäver.


På väg till stan undrade mamma vem Blondinbella är och hur hon uppmärksammats. Jag drog hela storyn med bloggen och allt men hon förstod inte hur man kunde få läsare. Då beskrev jag noggrant hur det här med blogghoreri fungerar. Men hon trodde att hon kunde skriva i 25 år utan att en ända människa skulle hitta till hennes blogg. Dessutom ville hon inte ta risken att behöva vara med i Let's Dance.   


Sedan fick jag panikducka i bilen på ICA MAXI's parkering. Anledningen var min förra SO-lärare som i sitt betygssamtal trodde att han skulle få se mig på TV en dag eftersom jag var så drivande och ville ha in kvinnohistorien i ämnet.


En sak som jag ska komma ihåg: Ska man handla på MAXI i Kristianstad är cowboyhatt obligatoriskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0