Sveriges tråkigaste stad

It was Kent and Linda Skugge in the past. The future is ABBA.


Just det. Efter att ha haft mitt Kent-projekt och min Linda Skugge-period har jag nu börjat på den fina biografin om ABBA jag fick av pappa i julklapp. Redan efter inledningen om galapremiären av Mamma Mia! i Stockholm 2005 förstår man hur stora de har varit och är.


Jag läste ABBA-boken i bilen på väg till vad som utsetts till Sveriges tråkigaste stad. Eslöv är en sömnig stad två mil från Lund där allt sett likadant ut sedan 50-talet då pappa bodde där. Jag har aldrig varit med om en korsning där det är stoppskyltar från alla fyra hållen, men tydligen behövdes det där. Vi skulle fira min farfar som fyller år hemma hos mina kusiner. Där kramas man alltid och de har en 50 tums TV som man inte kan kolla på för kollar man i ena hörnet missar man en massa i de andra tre. Vi fikade och spelade Playstation 2, tror det är tredje gången i mitt liv jag gör det. Vilket var trevligt och förnedrande.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0