Min insändare

Tänkte publicera min insändare här också, eftersom Linnea ville läsa! Kanske inte världens bästa argument, jag ville mer få fram min bild av Håkan som den fantastiska människa han är. I alla fall:


Jan Knutsson, jag blir full i skratt när jag läser ditt resonemang (10/1) varför Håkan inte skulle vinna Årets manlige artist på Grammisgalan. Du tycker han är tondöv och skriver att han aldrig träffat en enda ren ton. Skulle det vara så skulle han inte ha skriva musik, så är det. Priset heter Årets Manlige Artist och inte Årets sångfågel, men du verkar tro att artistskapet bara handlar om sång.


Som musikbranschen ser ut idag räcker det inte med ett sött ansikte, fin sångröst och kontakter. Det finns så många som håller på med musik, bara de unika kommer fram och kan försörja sig på artistkariärren. Det räcker inte om du kan sjunga. Du ska helst skriva din egen musik om du inte vill hamna på Rix FM's spellistor och underhålla folk i bilen hem från jobbet. Du ska ha en image, en utmärkande stil och våga vara dig själv. Skapa ett exklusivt varumärke. Du måste vara bra på scen, när skivförsäljningen dalar är konserter en av artisternas och skivbolagens största inkomster. Det finns många faktorer som gör en framgångsrik artist.


Idol i TV4 är ett praktexempel som styrker min åsikt att det inte bara är sången som gör artisten. År efter år produceras vad man kallar "stjärnor" på löpande band i detta underhållningsprogram. Bara för att vinnaren sedan ska försvinna efter några månader i rampljuset. De har inte "det lilla extra" och de skriver oftast inte sin egen musik. Har de tur får de en plats i någon av 4:ans andra underhållningsprogram eller i Melodifestivalen.


Okej, du är inte den enda som tycker att Håkan inte kan sjunga. Jag skulle vilja påstå att det är det som gör honom så fantastisk, han kan vad man brukar kalla "förmedla känslor" genom musiken. De finns få artister som jag tycker känns så äkta som Håkan Hellström. Det finns ingen annan som tagit Sverige med storm i sjömanskostym och sjungit om sitt kära Göteborg, ingen som uppmanat till danseufori och ingen som hyllat Evert Taube som Håkan. Han är älskad av de skrikande tonårsflickorna på konsertraderna längst fram, bland dem står jag. Han hyllas av musikrecensenter. Människor i alla åldrar sjunger med på Allsång på Skansen i refränger som ingen annan än Håkan kan skriva. Våga inte påstå att Håkan inte är värd en Grammis för utmärkelsen Årets manlige artist.


Det Är Så Jag Säger Det  


Kommentarer
Postat av: Miranda

svar: haha, använd stoppoväx så GÅR det inte att bita på naglarna!



Och förresten, jävligt bra sagt det där med Håkan! Liksom, han måste ju ha gjort någonting rätt, annars hade han inte varit känd. :'D

2009-01-25 @ 16:31:14
URL: http://teenageboredom.blogg.se/
Postat av: Karin

Miranda: Haha, jo något rätt måste han har gjort.

2009-01-25 @ 20:56:19
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/
Postat av: Linnea

Bra skriven och allmänt mycket bra insändare! Får hoppas Jan Knutsson numera förstår sin okunskap!

2009-01-25 @ 21:31:32
URL: http://lajni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0