Jag och musik

Det är en sak som jag egentligen aldrig har fattat, tror jag.

Man blir inte bra på något om man inte övar. Jag vill vara bra direkt och kunna det efter två minuter, men så funkar det inte. Går det inte bra från början lägger jag av. Det har blivit så många gånger.

Det jag syftar på är gitarren och pianot. Skulle jag bara öva mer kan jag bli bra, det har min muskilärare sagt. Men jag har inte tiden. Jag är så glad att jag inte slutade i 6:an eller 7:an då det såg ganska mörkt ut. Men det fanns inte i tankarna att sluta. Nu skulle jag verkligen ångrat mig om jag gjort det.

Musik är det finaste som finns och jag vill också kunna spela. Jag har inga höga mål som att bli känd och känna pengar på musiken. Jag vill bara kunna spela.

Så varför inte förverkliga den drömmen? Egentligen, det är bara övning som hjälper.


Kommentarer
Postat av: Celine

Jag är precis likadan - funkar det inte direkt ger jag upp. Och jag gav ju tyvärr också upp, vilket jag ångrar.

2009-01-21 @ 16:28:38
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0