Jag är inte samarbetsvillig

Jag verkligen hatar grupparbeten. Vi hade ett i SO:n som skulle redovisas idag och en timme innan kommer en i min grupp och undrar om vi ska förbereda muntliga presentationen. Jag har skrikit och skällt på den här människan hela dagen. Sedan hade person 3 varit sjuk så han hade inte kunnat göra det och person 3 sjuk så hon kunde inte vara med.

Jag blir galen. Det slutade med en improviserad redovisning om multinationella företag som jag klassar som förnedring. Dock kunde jag mitt och jag avbröt de andra två mitt i alltihopa med ett "kan jag få ta mitt, eller ska ni fortsätta improvisera?" och drog allt jag skrivit om IKEAs politiska påverkan. Det kan tyckas arrogant men även om det heter gurpparbete får var och en i gruppen ta sitt ansvar och göra det dom ska. Punkt slut.

Idag besökte vi bageriet på vår skola. Efter ett halvår blev vi klara till detta. Men nu när jag vet att de har wienerbröd för 6 kr kommer jag inte kunna hålla mig därifrån en minut... Mums.  

Kommentarer
Postat av: Celine

Jag hatar också grupparbeten. Och så kan man fan ALLTID med folk som inte gör nånting, eller som inte bryr sig om hur det går. Plus att man halvt måste slåss om vem som ska göra vad. Nä, bättre att jobba själv!

2009-01-29 @ 20:24:54
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Sarah

åhh stackars dig, hatar när man kommer i en grupp som består av (och jag tycker att man kan få använda det här uttrycket när man är den enda som gör en ansträngning) losers! haha din replik var ju bäst ;)

2009-01-30 @ 17:11:11
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Miranda

Men eller hur! Grupparbete är totalt onödigt. Antingen skiter man i det för att de andra skiter i det och får dåliga betyg, eller så sliter man som en häst och gör allting själv och så för de andra i gruppen cred för det.

2009-01-31 @ 11:44:42
URL: http://teenageboredom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0