Håkan och Mats

När ingen är hemma gör jag precis vad jag inte får göra och äter pannkakor vid datorn.

Det enda som fanns i frysen var lasangen från igår, så jag prövade mina kokkonster och slängde ihop en pannkaksmet. Vilket slutade med att jag stog med en stekspade i handen och sjöng Håkan låtar och nynnade med i tvärflöjtssolona i En Midsommarnatts Dröm. Sedan gjorde jag en sak till som jag inte får, tog samma sked i olika syltburkar. Men den kan inte vara någon större skillnad mellan hallon- och jordgubbsylt.

Om exakt 29 minuter ska jag inta Åsen för sista galakvällen det här året. Rockbjörnen börjar 20.00 och med vårt långsamma internetuppkoppling blir det bara stillbilder. Inte kul alls. Vet knappt vilka som är nominerade eller någonting, men det blir svårt att slå P3 Guld som var helt Håkan-magnifikt.

När jag ändå är inne på spåret P3 Guld - En Midsommarnatts Dröm - Håkan-magnifikt kom min syster hem idag och sa att min gamla musiklärare Mats sagt att Håkan inte kan sjunga. Varför har alla medelålders män så svårt för Håkan? Vilken av låtarna är det ni inte fattar? Eller är det bara att han inte sjunger som alla andra Rix FM töntar och hesa rockstjärnor? FÖRKLARA!

Mats, bara för detta hemska uttalande kallar jag dig medelålders. Skyll dig själv.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh. En Midsommarnattsdröm som jag säkert nämnt är min absoluta Håkan-favoritlåt, men det är värt att nämnas igen. Och nu är jag definitivt sugen på pannkakor.

Hur går det med insändaren ang. Håkan?

2009-01-22 @ 21:20:49
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Linnea: Haha, den är inskickad! Men jag vet inte om de publicerar den för jag skickade in min 10 dagar efter att hans var publicerad... Men jag hoppas den kommer med!

2009-01-23 @ 08:25:44
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0