Deprimerande dagssammanfattning

När jag är helt slut och nere finns det en sak som alltid lättar upp. Att cykla ner till affären och köpa Aftonbladet och små chokladbitar för 4 kr med en pelikan på omslagspappret. Men idag hjälpte det inte alls, det stod överhuvudtaget ingenting och jag fattade inte Ronnie Sandahls krönika.


Fysiklektionen var ganska underhållande. "Det är lite lustiga huset över det hela", beskrev A kapitlet om optik. Kort efter det ritade han av sin fru på tavlan, när hon var gravid för sex år sedan. Han är ingen hejare på att rita.


Sedan ska våra val vara inne innan fredag. Jag står i valet och kvalet mellan att ta Tyska steg 4 och inte lära mig någonting nästa år heller och få meritpoäng eller ta något annat, tex. Småföretagande A och Rättskunskap A. Det senare låter mer lockande. Men Ensemble A blir det i alla fall, får jag inte ha musik snart börjar jag krypa på väggarna.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hmm.. själv körde jag vidare med spanska steg 4. Mest för meritpoängen! Och jag lär mig inte särskilt mycket.. Fast jag vet inte vad som är bäst. Dock kan jag inte direkt rekommendera rättskunskap. Det kan ha att göra med att jag har big-time-prov imorgon men hur som helst är det ganska tråkigt. Mitt mest-icke-favoritämne. Men två av mina bröder har det dock som favoritämne ungefär så det är svårt att säga! Jag känner att min kommentar inte riktigt var så hjälpsam i beslutet direkt men ändå!

2009-01-19 @ 21:15:52
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: karin

svar: nej, Tribute to Linn är från hennes första skiva. men hennes senaste är sjukt bra den också! :)

2009-01-19 @ 22:01:26
URL: http://karinronnberg.blogg.se/
Postat av: Karin

Linnea: Det blir nog tyska. Mamma säger att ska jag bli något inom det med jurudik eller sånt lär jag mig det sedan. Tyskan kan jag nästan bara läsa nu, i trean känns inte det så kul när man har glömt allt... Det får nog bli tyska i alla fall. För meritpoängen.

2009-01-20 @ 22:39:55
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0