Göteborgare och brevbärare

Jag är ganska nöjd. Oftast kan en hel dag gå utan jag gjort något vettigt men idag har jag faktiskt hunnit med två saker som stod på min göra-lista:

1. Jagat en Göteborgare inne på H&M
Jo, alltså. Jag cyklade med mamma in till stan för att köpa de sista julklapparna, men jag kom sedan på att jag hade alla. Jag och mamma hamnade vi inne på H&M där jag hittade en göteborgare som jag smög på. Han pratade konstant i sin mobiltelefon som ringde minst två gånger så jag följde lite diskret efter honom. Jag är säker på att han var från Göteborg, det hördes inte bara på dialekten utan han nämnde stan och Hisingen i varje mening. Han kallade Kristianstad för småstad och sa att "här är det inte 3 parkeringsplatser på 9 miljoner som hemma i GÖÖTEBORG". Han avslutade med "ha det gött!" så alla tecken fanns där. Han var från Göteborg.

Det är inte första gången en högljud göteborgare velat berätta för hela Kristianstad att hon eller han är från Götet. För ett tag sedan var jag inne i en skoaffär och där kommer det inrusande två damer som skriker på göteborska: "Men kolla! Sådana här ha' vi la' inte hemma i GÖÖTEBORG!". Inget uppmärksamhetsberoende här inte.

2. Väntat på brevbäraren
Jag och mamma stod ute i fem minuter och väntade på att brevbäraren skulle komma med posten. Vi ville passa på att önska honom "God Jul och Gott Nytt År", men han tyckte det var lagom kul.

Nu ska jag fortsätta städa mitt rum till Beatles. Ganska kul faktiskt, igår hittade jag 1000 spänn och min Coldplay-skiva som jag letat efter. Sedan har jag lovat min syrra att göra pepparkakshus och sedan blir det knäckbak till trista julskivor!

Kommentarer
Postat av: Celine

Haha :P



Jag hittat alltid en massa saker när jag sädar. Både trevliga och.. eh.. mindre trevliga saker.

2008-12-23 @ 14:44:57
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0