Telefonförsäljare från Lund

Ikväll, kl 19:38 ringde en telefonförsäljare från Allt Om Mat hem till oss.

Jag tog samtalet, en ung kille (troligen extraknäckare för att dryga ut CSN bidragt) frågade efter mamma. Jag förklarade att hon inte var jättepigg på långa försäljarsamtal och frågade vad det gällde. Han sa att det handlade om Allt Om Mat prenumeration och kontrade med att det inte alls tog lång tid. Han fick inte prata med henne i alla fall, så han drog hela erbjudandet för mig. 49 kr för tre nummer. Mamma sa till mig att hon ville ha dem nästa år, jag medlade vidare att hon ville ha dem nästa år. Studenten sa att de kom nästa år. Jag fortsatte med att påpeka att mamma mest tog sådana där erbjudanden för att få receptböcker och fleeceplädar. Han frågade om jag gillar att klippa och klistra. Och att jag kunde klippa ihop en egen receptbok till mamma i julklapp. Att han kunde inkludera en receptpärm i erbjudandet. Jag sa att jag kände mig omkullpratad och frågade om han hade gått någon utbildning för att prata omkull folk. Det hade han inte, det vara bara ren erfarenhet eftersom han ringt runt 1000 samtal.

Där föll jag pladask. Tänkte att det är ändå jul och sa till mamma att den där stackaren hade ringt 1000 samtal. Så hon beställde de där tre nummrena av Allt Om Mat och nu ska JAG få en receptbok så jag kan klippa och klistra. Han tyckte säkert jag har för mycket fritid som snackar med telefonförsäljare.

Så det ska jag göra på lovet. Klippa ut Allt Om Mat-recept och sätta in dem i min nya pärm.

Om den jävlen inte lurat mig förstås.

Kommentarer
Postat av: Celine

Hahaha! Have fun, Karin! :D (Förlåt, det där var inte meningen som ett hån.. eller bara lite.) :D

2008-12-19 @ 08:12:05
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Celine

När det är dolt nummer brukar jag svara "Hej, du har kommit till akutmottagningen. Vad kan jag stå till tjänst med?", eller nått sånt. Då lägger de på!!

2008-12-19 @ 08:13:38
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du är nog lite av en anonym välgörare får jag säga! Som "tänkte att det ändå är jul" och kallade honom stackare. Du borde få en eget tv-program på julafton!

2008-12-19 @ 11:28:44
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Celine: Ja, jag hade verkligen kul.

Linnea: SVT har tillfrågat mig om jag ville bli årets julvärd 2009. Jag tackade nej för just då utför jag volontärarbete i nordvästra Kambodja.

2008-12-19 @ 21:18:01
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0