Summering av lucia 2008

Ikväll, den 17 december, gjorde vi vårt sista luciatåg. Det gick verkligen skitdåligt, sämsta hittills.

Här kommer en kort summering av lucia 2008:

Antal tåg genomförda totalt: 8

Antal på Studiefrämjandet: 1
Antal ukulelespelande vuxna: 8
Basar förtörda: 1
Antal Marit Bergman liknande tärnor: 1
Tärnor exklusive mig: 1, hon som liknade Marit
Antal olika smaker och sorter på vatten backstage: 4 (exklusive alla läsksorter)

Antal med kören: 5
Männ utklädda till leksakssoldater: Runt 10
Antal omkringspringande småbarn: Ungefär runt 100, svåra att räkna eftersom de inte stod still
Antal Seychellianska kvinnor med fuktkorg: 1
Märkliga män i kostym och medaljer: Sjukt många, däribland min mellanstadielärare
Antal fotograferande kineser: 1

Antal i skolan: 2
Tärnor som sjöng förrutom jag: 0
Antal låtar jag kunde: 0
Antal dansande kemilärare från Danmark: 1
Antal dansande SMNV 3:or: Runt 20
Högsta höjd på stjärngossehattarna: 2 m

Årets besvikelse var helt klart dagens framträdande. Förra året satt det två rader längst fram med kineser som fotograferade. I år satt där en kines. Dock med kamera, det var en liten tröst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0