Rockbjörnen

Jag har röstat på Rockbjörnen. Man kan rösta en gång om dagen men jag ser ingen mening med det. Jag har röstat för mycket i mitt liv, fast jag inte ens fyllt 18. Håkan och Kent kommer vinna ändå och det var dem jag röstade på.

Håkan var nominerad till Årets Svenska Manliga Artist, Årets Svenska Album och Årets Svenska Live-Akt. Jag röstade på honom i alla tre för tack var denna underbara människa har jag upplevt årets två bästa konserter med Elin på Siesta! och I Lund.

Lite otippat kanske, men i kategorierna Årets Svenska Grupp och Årets Svenska Låt och röstade jag på Kent. Jag har aldrig tyckt om dem egenligen, men jag kom på att jag aldrig hört dem riktigt heller. Därför tycker jag det är helt logiskt att rösta på dem. Och nu när jag lånat en bok om dem så...

Till Sugarplum Fairy: Oavsett hur många nyhetsmail och uppmaningar ni skickar till mig för att jag ska rösta på er vägrar jag. Tror jag får minst tre mail varje helg. Ge er! 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Det här är VÄLDIGT intressant. Jag har också signat upp för det där nyhetsbrevet och de slutar då aldrig försöka! Haha. Ja Håkan har fått min röst i den mån han kan, det förtjänar han faktiskt. Just årets grupp däremot är ju sjukt svårt. In Flames, E.M.D., Takida, NEJ, NEJ och NEJ. Sen är det bara Kent och Sugarplum kvar. Nej, även om det känns som man sviker dem så tycker jag inte riktigt SPF är värda den här titeln. Jag tycker det är konstigt att det är bara dem här som går att rösta på.. Antar att det är att dem måste ha släppt skiva eller nåt i år för annars finns det ju massor av annat. Åh. Johnossi borde varit nominerade. Hur som helst har det iallafall blivit SPF jag tveksamt röstat på. Har inte vågat ta steget till Kent än! Det känns som ett farligt steg!



Och hjälp varför kan jag inte hejda mina kommentarer innan de blir aplånga?

2008-12-09 @ 14:53:26
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Linnea: Alltså jag tycker det hela också är mycket intressant. Jag har ingen aning om hur många gånger jag anmält mig ens. Kent är ett farligt steg, det erkänner jag. Skulle helst röstat på Håkan som Årets Grupp också.

2008-12-09 @ 22:34:45
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0