Planering för jullovet

Jag har haft jullov i två dagar men jag har inte officiellt bekräftat det på bloggen:

Jag har jullov. Efter många om och men och en innerlig önskan att förra veckan skulle gå fort.

Lördag och söndag har jag i pricip gjort en sak. Jag och Håkan Hellstöm har jobbat i matteboken. Eller rättare sagt stod han för underhållning och jag för tänkandet. Men han var absolut nödvändig, har jag tyst omkring mig när jag gör läxor sticker jag alltid och gör något annat.

I alla fall, Håkan sjöng Ett Kolikbarns Bekännelser för mig fem gånger igår och några till idag. Jag gillar Dom Kommer Kliva På Dig Igen jättemycket. Dessutom har jag upptäckt en sak. 18 minuter in i Vaggvisa För Flyktbenägna kommer en annan låt. Står i albumomslaget vad den heter, något med Gil. Efter att konstant lyssnat på Håkan har mamma lagt fram en mycket intressant teori om att Hurricane Gilbert är Håkan katt.

Jag tror att ifall jag ska få något gjort måste jag planera, listan över vad jag ska göra kommer här:

- Lära mig temat från Amelie från Montmantre på piano
- Se den filmen
- Baka en massa kladdkaka och knäck
- Laga tacos, eller ev. utöka min kokkonst om familjen tillåter
- Se Veronica Mars säsong 1 om jag får den i julklapp
- Läsa ut Kentboken
- Åka till mormor och äta alla köttbullar och Julmust jag beställt

Jag tror det var så gott som allt. Eller jo, jag ska öva som fan på gitarren och försöka få den låta bra för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0