Onsdag, torsdag, fredag

Ursäkta för dålig uppdatering. (Redan här märker du ett dalande intresse för vad jag kommer skriva, sämsta inledningen som finns).

Jag har haft lite och göra. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, för att säga att man varit upptagen låter så "viktigt". Här kommer i alla fall en sammanfattning om vad jag har haft för mig senaste tre dagarna:

Antal kontrabasar som gått sönder: 1
Gånger utskrattad av busschaufför: 1
Sidor i Kent-boken: 76
Tomma Julmustsflaskor på mitt rum: 3
Gånger jag fått stearin i handen: 2
Lyssnat på Dance With Somebody: Tappat räkningen, ungefär 25
Gånger jag mumlat "kan ingen hämta en tambourine och köra ett litet tag på", på cyckel: 2 

Onsdag:
På kvällen var jag och Elin på stand-up. Det var jättekul, en del komiker var lite halvtaskiga men Elin höjde som valigt upplevelsen med 75%. Det började med en liten ekonomisk kris, garderoben hade vi inte räknat in och Elin glömde sin plånbok hemma. Jag hade 50 spänn till dricka men självklart kostade garderoben 20kr per plagg, så jag fick betala för Elin också. Tönten i garderoben vägrade gå med på att hänga båda jackorna på samma galje, han skulle ändå ha 40kr. Vi tömde tacobuffén och drack julmust för 50 spänn, hittade lite mynt i väskan.

Jesper var bäst, helt klart. Från och med nu ska jag inte missa ett avsnitt av Pang Prego och hela tiden citera ur Centralskolan. Vi hade bestämmt att vi skulle försöka snacka med honom, eller jag hade gjort det... Men Elin backade i sista minuten (vi får träna på detta med att snacka med kändisar) och jag gick fram själv och frågade om ett kort. Det blev fem stycken. Och en kram. Han trodde jag hade herpes mellan tänderna.

Torsdag:
Höll på att missa bussen in till stan igen. Jag fick springa med gitarren och julinspirerad HM-kasse som en galning för att inte bussen skulle köra förbi mig. Jag gick lucia med min gitarrcirkel och en ukulelegrupp. Jag var tärna tillsammans med en som såg ut och pratade som Marit Bergman. En kontrabas gick sönder i första låten.

Fredag:
Lucia i skolan. Allt var underhållande utom sången. Killarna hade kemirockar och stjärngossestrutar med maxhöjd på 2 m. Samhällsprov som gick åt helvete. Spelade upp Train On Fire på piano för mycket kritisk musiklärare.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jeez 25 st Dance with somebody! Jag ställer mig en del tveksam till låten. Jag förväntar mig lite rockigare alster från Mando Diao! Samtidigt är det en ganska bra låt så jag vet inte!! Eller iallafall är den medryckande!

2008-12-12 @ 19:20:45
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Linnea: Ja, jag var också tveksam i början. Men det är enda låten jag har på min mobil och jag börjar gilla den nu.



Kan lugna dig med att de andra är bättre!

2008-12-12 @ 19:30:40
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0