Nått Gammalt, Nått Nytt, Nått Lånat, Nått Blått

Jag köpte Håkans skiva Nått Gammalt, Nått Nytt, Nått Lånat, Nått Blått i julklapp till mig själv. Det var den enda skiva av Håkan jag inte hade, nu är samlingen komplett.

När jag fick paketet på julafton var det inte tillräckligt att jag redan visste vad som var i. Nej, min lillebror ställde sig upp och sjöng inledningen på Tro & Tvivel för mig. "94 hade jag ett fast jobb, på Pååls bagerier" med passande dansrörelser.

Jag ska inte säga att jag blev besviken, jag hade i åtanke att ett album där man plockat ihop olika låtar som inte hittat sin plats inte funkar ihop. Jag tycker Ett Kolibarns Bekännelser var mycket, mycket bättre. Fast visst har denna skiva sina pärolor också, som tex. Klubbland. Jag har inte lyssnat in mig riktigt än. Men julkänslan kom på Annandagen kl. 22.10 till Fairytale of New York, för visst är det en jullåt? Jag har i alla fall fått för mig det, och där kom julkänslan till tusen.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha jag köpte också en julklapp till mig själv! En väckarklocka med Beatles på! Woho!



Wow, alla skivor nu! Duktigt duktigt! Jag måste säga att det är Nåt gammalt... osv. som är den jag inte riktigt hållit samma klass heller. Jag hatar att jag älskar dig...osv. är dock en liten personlig favorit! Jag är helt besatt av En Midsommarnattsdröm dock. Fast fel skiva. Men ändå. Och ja, Fairytale of New York måste nästan vara en jullåt!

2008-12-28 @ 13:50:27
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Linnea: Det tog sin lilla tid, köpte första när För Sent För Edelweiss kom ut i våras. Men nu har jag alla, Skivlagret säljer ut dem för 89 spänn!

2008-12-28 @ 16:26:02
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0