Musikalisk panik

Jag börjar bli lite fundersam.

Min lillebror som jag och syrran alltid retat för att vara totalt omusikalist har plötsligt senaste veckan ockuperat pianot. Han kan inte läsa noter men spelar nått som inte ser helt enkelt ut... Jag har spelat piano i fyra år och skulle behöva en bra stund för att lura ut det där. Han bara spelar det rakt uppochner, gehör verkar han också ha.

Igår kväll ville han lära sig Jennie Let Me Love You med EMD. Jag jobbar på Train On Fire, Everybody Hurts och Don't Look Back In Anger. Men varierande resultat, mest dåligt... Om det där förbannade pianot kunde stämmas någon gång...

Jag och min syster ska spela på en stor konsert på söndag. Denna stans två bästa orkestrar (tror jag, kammarorkestern och en till ska spela) och sedan jag och Ingrid. Och vi kan knappt låtarna, även om de är jätteenkla. Det börjar bli panik.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0