Julavslutning

Så här går julavslutningen i en NV1:a till på ett gymnasium i Skåne:

Det kallas julfest och det börjar klockan 8.10 på morgonen. Våra två mentorer, vår kemilärare och svenskalärare, är uppklädda och har med sig läsk, pepparkakor och clementiner. Efter att kemi-Leif spelat Betlehems Stjärna på klarinett läser svenska-Gunilla Viktor Rydbergs dikt Tomten med inlevelse på stockholmska. Sedan spelar kemi-Leif ännu en jullåt, tvingar upp två elever och spela med honom (däribland jag) och sedan sker en omröstning om vem som gjort finaste kristallen på labbpassen i kemi. Sedan tittar alla på ett bildspel som en av klasskamraterna gjorde om vårt första halvår på gymnasiet. Sist men inte minst har vi idrott och kör ett skivstångspass.

Hela högstadiet fick vi glass på julavslutningen. Någon slags lågprisvariant med vanlij och jordgubb som smakade allt annat än just det.

Detta var ett steg i rätt riktning.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag noterar att det står ospecificerat "läsk". Jag hoppas VERKLIGEN att ni fick julmust! Den enda rätta drycken på en julavslutning! Jag blir rent ut sagt upprörd om det var något annat!



Haha det var lite lustigt får jag säga att ni avslutade allt med ett skivstångspass. Vi hade en lek och julmust och pepparkakor mellan 8.30-9.00. Sen fick man gå!

2008-12-21 @ 22:20:02
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Linnea: Du noterade en mycket viktig punkt och det var Coca-Cola och Fanta. Jag var också mycket upprörd, jag älskar Julmust och dricker typ en liter om dagen... Ända gången på året vi har läsk hemma, så jag passar på.



Jo, det med skivstångspasset var också lite udda. Fast vi hade frivillig plats i kyrkan också. Så skivstångspasset var inte riktiga avslutningen.

2008-12-21 @ 22:23:38
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0