Inte en sammanfattning av julen

Jag hade tänkt göra som alla andra och skriva om hur vår familj firar jul. Men eftersom vi firar jul på exakt samma sätt som alla andra hoppar jag över det.

Det enda som saknades på julafton var Alladin-asken, men den tog vi igår istället. Dessa uttjatade jullskivor har snurrat varv efter varv i CD-spelaren nere i köket och jag hoppar snart ut genom fönstret om jag hör Peter Jöbacks röst en gång till.

När det gäller julklpparna märktes det tydligt att vi står inför en stundande lågkonjunktur. Min lillebror fick ett intramat SvD-reklamuppslag med Tele2 reklam, han är galen i det här fåret Frank. Jag och min syster har retat honom hela December för den gången när han byggde ihop en bokhylla av ett Piggelinglasspaket till min syster. I år slog han på stort och gav igen, jag visste inte att man kunde bygga en bil av ett Marsglasspaket. Men han är ju ganska kreativ får jag säga.

Jag har ingen aning vad jag ska hitta på nu. Vad gör man på Annandagen? Förrutom lyssnar på Mando Diao på P3 Musik? Det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0