Indiekör är det nya indiebegreppet

De senaste dagarna har jag lärt mig två nya ord:

Indiekör - Vad Aftonbladet kallade Timo Räisänens kör i Körslaget. Kent är inte jätteindie, så mycket vet jag.
Indiebegrepp - Fredrik Strage skrev det i Linda Skugges bok Lindas Bästa/Värsta. Tack vare att han skrev en massa indiebegrepp i en artikel fick han jounarlistjobb av henne.

Jag gillar när allt är indie. Även om jag inte har full koll på var det betyder. När jag sa att jag ville vara indie till en kompis trodde hon jag skulle svepa inte mig i ett orange täcke och skaffa en röd prick i pannan. Det är viss skillnad på indie och indier.

Kommentarer
Postat av: Celine

Indie är bra! :)

2008-12-31 @ 17:03:03
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Miranda

men jag fattar precis! Jag frågade min spansklärare vad indiemusik heter på spanska och hon börjar snacka om hinduer. x'D

2009-01-04 @ 20:47:22
URL: http://teenageboredom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0