Bloggvärlden då och nu

Förra inlägget blev väldigt emo-inspirerat. Förlåt för det.

Jag och Elin diskuterade det igår, det här med bloggar. För en två-tre år sedan var det bara Fotbollsfrugan, Hemliga Pappan och Ebba von Sydow som bloggade. Om intressanta saker som faktiskt människor var intresserade av. Men självklart skulle alla andra göra likadant och dokumentera sina liv på Internet. Nu har alla ungdomar tagit steget från Bildagboken till bloggvärden och därför består 90% av alla bloggar bara av massa trams, ointressanta Outfit- och det-här-åt-jag-idag-bilder och rop på hjälp.

Just därför funderar jag på att lägga ner den här bloggen, jag vill inte vara med om detta. 

Kommentarer
Postat av: Celine

Helvete heller att du ska!

2008-12-07 @ 16:51:30
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Celine

Okej.. det där lät nästan som ett hot. Men iallafall. DU SKULLE BARA VÅGA SLUTA! :)

2008-12-07 @ 16:53:14
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nu känner jag för att säga lite words of wisdom (ja vi kan väl säga att dem är visa iallafall). Det här med bloggar är ju mycket intressant. Ja, 90%, känner mig nästan till att sträcka mig till 95% av alla bloggar som finns är helt irrelevanta och ja, rent ut sagt dåliga. Men det betyder ju inte att det inte finns 5 % som faktiskt är bra. Min teori är att du känner lite dåliga kopplingar till själva ordet blogg. Men lyckligtvis är inte alla bloggar som dem dåliga, som bara lägger upp ego-bilder på sig själva, skriver ett <3 eller en =) efter varje mening och skriver väldigt precist om varje detalj som hänt i deras liv. Sånt som inte är intressant för någon alls utom just dem själva.



Själva formatet med en blogg är ju annars ganska smart tycker jag. Det är som en egen hemsida och man kan fylla den med exakt vad man vill: bild, text eller video.



Ja, nu har jag skrivit en hel massa känner jag utan att komma fram till något. Jo men tänk bara på att man kan göra en blogg bra också. Det finns många exempel på BRA bloggar och dem kan vara svåra att finna men dem FINNS. Din är ju ett bra exempel! Du skriver på ett mycket underhållande sätt som får en att läsa mer. Se inte själva blogg-grejen som vad de flesta gör den till utan se det mer som ett sätt att nå ut till dina vänner och fler utan att behöva säga varje sak till var och en.



Rekordlång kommentar. Jag känner mig nästan lite stolt!

2008-12-08 @ 19:39:37
URL: http://lajni.blogspot.com
Postat av: Karin

Linnea, jag blir gång på gång överraskad av hur klok du är! Du har helt rätt, tänkte inte på det där sista som du skrev... Att det finns BRA bloggar också. Just på grund av detta ordet "blogg" ville jag inte starta en själv det mesta jag läst tillhör de där 95%.



Din bloggning ger min en massa allmänbildning, visste inte det där om John Lennon och att han sköts idag för 28 år sedan. Du kanske märkte det på mina kommentarer!

2008-12-08 @ 21:03:17
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0