Årskrönika 2008

Jag blir rent deprimerad av alla dessa årskrönikor och årssammanfattningar. Jag får panik över hur folk har hunnit med så mycket, dessutom tagit kort på alltihop. Vartenda kultursida i tidningarna är fulla av sammanfattningar om filmåret, skivåret, till och med teateråret... Detta kommer hålla på fram till februari, för SVT ska inte vara sämre och summera både nyhetsåret, kungaåret och säkerligen fiskeåret 2008 också. 

Jag har inte gjor något vettigt 2008 så sammanfattningen på det kommer här:

I mars gick jag på min första rockkonsert och såg Mando Diao i Lund. Vi träffade bandet och jag har aldrig varit så säker på att jag skulle dö av syrebrist som när jag frågade bassisten CJ om kort.

Jag började lyssna på Håkan Hellström när han släppte För Sent För Edelweiss i våras och blev helt paralyserad och undrade hur jag kunnit missa honom. Håkan kom till Siesta! och Hässleholm i år, jag visste att jag aldrig skulle få gå eftersom mina föräldrar har en mycket negativ bild av festivaler. Så jag tog en sista chans och skickade in två vykort till Kristianstasbladet och vann mitt pass istället. Mamma ville sälja det men Elin, denna räddare i nöden, övertalade sina föräldrar och på så sätt fick jag också gå. Jag och Elin stod längst fram av 4500 pers och trycket var så påfrestandeatt Elin blev dålig och blev intagen i sjukstugan, samtidigt som jag blev utkörd ur den.

Hela sommaren funderade jag på hur jag skulle få gå på Way Out West. Vilket inte blev av.

I september agerade jag, men mest Elin publikuppvärmare på Mejeriet i Lund. Jag Håkan för andra gången och en kroatisk, röd reklamkeps fick en central roll i dramat. Elin kastade upp den på scen och slog vad med Skåneresan-Robin att Håkan inte skulle ha hans hatt på sig.

Samma månad ringde det från Göteborg och jag fick ett erbjudande jag inte ens skulle kunna drömma om. Men jag var tvungen att tacka nej.
 
Det är var som har hänt. Två konserter och en festival.

Nu ser vi fram emot 2009, lämnar en djupt deprimerande årskrönika bakom mig.

År 2009 ska jag få tandställning. Det är vad jag har och se fram emot.

Kommentarer
Postat av: Miranda

men gud ja, visst är det deppigt att läsa om alla lyckade människor som har hunnit med en massa roligt och har blivit/alltid varit perfekta och man (läs jag) sitter där själv och tänker... Jaha. Själv har jag inte gjort någonting alls.

Och förresten, två konserter och en festival är inte illa ju. Jag upptäckte visserligen inte indie förrens april, men jag menar, jag var på lars winnerbäck i somras. Och det är allt. haha!

(förlåt för extremlång kommentar. )

2009-01-04 @ 20:45:44
URL: http://teenageboredom.blogg.se/
Postat av: Karin

Miranda: Naj, med tanke på vad jag tjatade om så är det ganska lite... Men jag är nöjd ändå! Lars Winnerbäck låter inte helt fel heller, måste varit hela turnée paketet med Miss Li och co då va?



Bara trevligt med långa kommentarer, Uddevalla-Linnea innehar än så länge rekordet!

2009-01-04 @ 21:13:16
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0